Serveis socials

TÈCNICA DE L’ÀREA SOCIAL 

  • Contacte: Sílvia Mas Viella
  • Visites concertades de 8:00 a 14:30 h els dies:
    • 11 de desembre 2024
    • 8 de gener
    • 12 de febrer
    • 12 de març
    • 9 d’abril
    • 14 de maig
    • 11 de juny
    • 9 de juliol
    • 13 d’agost
    • 10 de setembre
    • 8 d’octubre
    • 12 de novembre
    • 10 de desembre
  • Demanar hora prèvia trucant al 639 028 243 de dilluns a divendres de 9 a 14 h.
  • Consell Comarcal del Baix Empordà (Àrea Serveis Socials) 972 642 310

TRANSPORT SOCIOSANITARI A L’HOSPITAL DE PALAMÓS

Trucar prèviament a la Creu Roja:  972 300 992 Cal comprar el tiquet a L’Ajuntament o a la botiga de la Tallada. Preu 10 €.

Regidora: M. Dolors Guàrdia

Servei no urgent d’ambulàncies: 972 410 410


SERVEI LOCAL DE TELEASSISTÈNCIA

En què consisteix?

La Teleassistència és una prestació bàsica, de caràcter tecnològic, garantida en la Cartera de Serveis Socials.

És un servei públic d’atenció a domicili que s’adreça a persones en situació de risc, fragilitat o aïllament (sigui per factors d’edat, socials, territorials, sanitaris o funcionals). Proporciona acompanyament i resolució immediata d’emergències, per tal de donar seguretat i una major autonomia a aquestes persones amb diferents graus de dependència, així com als seus familiars i altre entorn proper.

Funciona les 24 hores i els 365 dies de l’any.  L’usuari disposa d’un terminal connectat al centre d’atenció telefònica. El Servei també compta amb equips d’intervenció domiciliària, que es desplacen sempre que cal a les llars dels usuaris. 

Com funciona?

El Servei Local de Teleassistència fa el seguiment telefònic (i sempre que cal, presencial) de les persones usuàries.  Les persones grans o depenents que el tenen també poden trucar-hi en qualsevol moment o prémer el botó del penjoll o polsera per alertar el Centre d’Atenció en cas de necessitat. Des del Centre es mobilitzen immediatament els recursos adients (propis, públics o de l’entorn de l’usuari) per a resoldre l’emergència. 

Segons el perfil i les necessitats de cada persona, s’ofereixen dispositius tecnològics de suport per evitar i/o detectar situacions de risc (com, per exemple, detectors de fum, de gas, o de falta de moviment). També, segons cada persona, es determina un nivell de suport de més o menys intensitat (pel que fa a les visites, trucades de seguiment i altres).

On i com es sol·licita

Per demanar-lo cal dirigir-se als serveis socials.  Es pot demanar per a un mateix o per a familiars. Des dels serveis socials, us indicaran els passos a seguir.